Wat doet de mantelzorgmakelaar en clientondersteuner?
Aan de hand van een intake gesprek brengen we uw situatie in kaart. Op basis hiervan maken we een plan van aanpak. We maken afspraken over de zaken die de mantelzorgmakelaar van u overneemt en de zaken die u mogelijk zelf wilt oppakken.
Voorbeelden van werkzaamheden
- Het aanvragen en regelen van passende zorg, begeleiding en ondersteuning.
- Hulp bij het aanvragen van een indicatie bij de gemeente (Wet Maatschappelijke ondersteuning), Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) of uw zorgverzekering.
- Het aanvragen van een Persoonsgebonden Budget (PGB).
- Een eigen bijdrage berekenen.
- Een ‘keukentafel’ gesprek met gemeente of wijkverpleegkundige voorbereiden.
- Een eigen bijdrage berekenen.
- Onafhankelijke cliëntondersteuning bieden in contacten met overheid en zorginstellingen.
- Formulieren invullen, zorgcontracten opmaken, zorgbeschrijvingen maken.
- De best passende antwoorden vinden voor zorg en begeleiding binnen het lokale aanbod van gemeentelijke maar vooral ook niet-gemeentelijke zorgaanbieders.
- Contacten leggen en onderhouden met instanties.
- Ondersteunen en bemiddelen in gesprekken met werkgevers over afstemming werk/mantelzorg.
- Schrijven van bezwaarschriften of klachten.
- Vervangende mantelzorg (respijtzorg) regelen tijdens uw vakantie bijvoorbeeld.
- Financiële vraagstukken rondom zorg uitzoeken.
Wilt u een afspraak maken of een vraag stellen? Stuur dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 06-42345187.
Referentie
"Wat een fijne en snelle aanpak heeft Sjef Keijzers Mantelzorgmakelaar. Hij doet wat hij zegt en is ook buiten kantoortijden te bereiken. Ik ben snel geïnformeerd over de (on)mogelijkheden.
In heldere taal heb ik uitleg gekregen over de zorgwetten waardoor ik nu snap waar ik zijn moet voor welke zorg. Ik voel dat ik weer de regie heb. Sjef Keijzers bedankt!"
V. Janssen - mantelzorger